taller unidad 1 y 2

A. Categorias lexicales y uso del diccionario.

1. Selecciona un texto relacionado con tu área de interés.

Children's Act provides new tools for protecting child rights in Zamzibar


By Shane Keenan
STONE TOWN, Zanzibar, Tanzania, 25 August 2011 – The President of Zanzibar, Dr. Ali Mohamed Shein, has signed into law a comprehensive Children’s Act aimed at providing better protection for the rights and welfare of children living in this semi-autonomous island region of the United Republic of Tanzania.
UNICEF Representative in Tanzania Dorothy Rozga congratulated the President and his government not only for the law but also for the engaging and innovative consultation process that led to its development.
“Zanzibar’s Government should be commended for the extensive community-level discussions and the participation of children whose shared experience and views helped to shape the new law,” she said. “The effective implementation of this comprehensive legislation will go a long way in helping to protect and promote the best interests of all children in the region.”

  • Identifica 3 palabras que no conoces. Búscalas en el diccionario, escribe su significado en español.. Agrega las abreviaciones. Indicar que tipo de palabra es (contenido- función)
1.- comprehensive: m, adj., completo
2.- providing: conj., n, el suministro
3.- congratulated: vt, congratulaciones


2. Idea principal del texto (en español). Explique que dice el texto en sus propias palabras.

El artículo hace referencia   a la ley que firmara el Presidente de Zanzibar, Dr Alí Mohamed Shein que brindara mejor protección  para los derechos y el bienestar de los niños que viven en la República Unida de Tanzania.

3. Categorías lexicales: (2 ejemplos por categoría)

Palabras de contenido:
comprehensive, congratulated

Palabras de Función:
Sustantivos: living, engaging

Verbos: go,  

Adverbio:
only

Adjetivo: this, that

Artículo
: the, a
Preposiciones: in, of

Conjunción: and

Cognados verdaderos:
comprehensive, protection, effective
Cognados Falsos:

Sufijo: living, engaging

Prefijos:
B. Estructura de la oración:

1. Seleccione dos oraciones de un texto relacionado con su experticia. (Incluya referencia)
a.- Decaying carcasses of fallen cattle bear witness to the tragedy that has befallen Borena since the last decent rains fell over two years ago.
b.- Consecutive seasons of failed rains have decimated the prized cattle herds upon which the largely pastoralist Borena depend for their livelihoods.

Frase nominal:  
a.- Decaying carcasses of fallen
b.- Consecutive seasons of failed rains have

Núcleo de la frase nominal:
a.- fallen : presente perfecto
b.- have : presente perfecto

Pre modificadores:

Post modificadores:

Frase verbal:
a.- cattle bear witness to the tragedy that has befallen Borena since the last decent rains fell over two years ago.
b.- decimated the prized cattle herds upon which the largely pastoralist Borena depend for their livelihoods.

Núcleo de la frase verbal:

Tiempo verbal:
a.-of fallen : presente perfecto
b.- rains have : presente perfecto


2. señales algunos referentes presentes en su texto
Pronombres personales:   she,  Nota: corresponde al texto utilizado en unidad 1
Demostrativo: this  Nota: corresponde al texto utilizado en unidad 1
Which, Nota: corresponde a las oraciones  unidad 2










Demostrativo: that Nota: corresponde a las oraciones  unidad 2
implementation

Comentarios

Entradas populares