TALLER UNIDAD 3 Y 4

Unidad 3
C. Técnicas de lectura: predicción, scanning y skimming
Seleccione un texto que tenga una imagen.
UNICEF
It seems that this recent generation is in the age of giving. Coincidentally, we are the first generation that has not exceeded the income of our parents’ generation. The reason for this? Some may blame it on the economic downfall, but as that had just come about recently, the more likely answer may be, that our generation is more focused on giving back to society and we are taking jobs that pay less in order to do so. And what jobs might afford us the opportunity to contribute to humanity worldwide? The general answer would be humanitarian organizations. There are more humanitarian organizations today than there has ever been. The sudden boom in humanitarian organizations have made it necessary for nations worldwide to come together in their effort to bring about faster and more effective aid to countries worldwide. Because of this sudden influx of humanitarian organizations, it might be confusing and overwhelming for an individual to join this movement. Here is brief synopsis on two of the more popular humanitarian organizations.

Observe la imagen y conteste las siguientes preguntas.

De acuerdo al título y la imagen: ¿cuál cree usted que es el tópico que está a punto de leer?

Se plantea a la Unicef como una organización internacional que proporciona una mejor calidad de vida a los niños del mundo, sin discriminación  alguna
Luego lea el texto
¿Cuál es la idea general del texto?

Se plantea una sipnosis del papel que han jugado las organizaciones humanitarias para unir a las  naciones del mundo para lograr la más rápida y más eficaz  ayuda a los países en todo el mundo

¿Que palabras se repiten?
Generation, humanitarian, organizations

¿Qué palabras se parecen al español?
Generation, economic, society, oportunity

¿Cuales son las palabras en negrita, el titulo, subtitulo o gráficos que te ayudan a entender el texto?

En el texto no aparecen palabras en negrita, ayudan a entender el titulo la imagen  y el subtitulo

¿De qué trata el texto? Lee el primer párrafo y el último o la ultimas ideas del último párrafo.

Se plantea la necesidad de la nueva generación de jóvenes de organizaciones humanitarias, para mejorar su calidad de vida

Unidad 4

Patrones de Organización de un Párrafo
  1. Seleccione un texto relacionado con su área de experticia. 
Domestic violence, also known as domestic abuse, spousal abuse, family violence, and intimate partner violence (IPV), has been broadly defined as a pattern of abusive behaviors by one or both partners in an intimate relationship such as marriage, dating, family, friends or cohabitation. Domestic violence, so defined, has many forms, including physical aggression (hitting, kicking, biting, shoving, restraining, slapping, throwing objects), or threats thereof; sexual abuse; emotional abuse; controlling or domineering; intimidation; stalking; passive/covert abuse (e.g., neglect); and economic deprivation. Alcohol consumption and mental illnesscan be co-morbid with abuse, and present additional challenges when present alongside patterns of abuse.
Awareness, perception, definition and documentation of domestic violence differs widely from country to country, and from era to era. According to some studies, less than 1 percent of domestic violence cases are reported to the police. According to the Centers for Disease Control, domestic violence is a serious, preventable public health problem affecting more than 25 million American women

Enlace: http://en.wikipedia.org/wiki/Domestic_violence

Lea el texto y extraiga:
  • Las definiciones : is
  • Los marcadores de definición: such as,
B. Seleccione otro texto relacionado con su área de experticia y extraiga las palabras de secuencia u ordenamiento del tiempo.
The children's rights movement promotes legal protections and safeguards for children, distinct from those of adults. The children's rights movement and Safeguards Promotes legal protections for children, adults distinct from Those of. After each world war, international legal instruments increasingly included protection for children across the globe. Each After world war, international legal instruments increasingly included protection for children across the globe. The League of Nations Declaration of 1924, and the successive United Nations' Declaration of the Rights of the Child in 1959, declared that children need safeguards and protections separate from those of adults and that these protections should begin even before birth. The League of Nations Declaration of 1924, and the Successive United Nations' Declaration of the Rights of the Child in 1959, declare That children need Safeguards and protections Separate from Those of adults and begin That Should These protections Even Before Birth.

  • Marcadores de Tiempo: after, befote, 1924, 1959
  • Idea general del párrafo
Se plantea como El movimiento de derechos de los niños promueve protecciones legales distintos de los  adultos.

Entrada final de Blog: Reflexión


Escribe una entrada final donde reflexiones sobre los aspectos de tu curso que te ayudaron a caminar esta aventura con éxito. incluye los siguientes aspectos:

1. Clases en el salón y clases en el laboratorio
Considero que las clases en el laboratorio facilitaron el conocimiento y hacían de la clase mucho más interesante y dinámica, y permitía la utilización de la tecnología de manera  adecuada, como fue la utilización del blogs. En cuanto a los compañeros de estudio fueron solidarios y compartieron sus habilidades. Todo lo anterior despertó el interés del estudio del  ingles. Sugiero que el Curso sea desarrollado en su totalidad en el laboratorio de computación
Gracias Doris, por tu paciencia …eres excepcional …Felicitaciones

Comentarios

Entradas populares